Återbetalningspolicy

Vid köp i vår webbutik eller via telefon gäller distanshandelslagen. Det innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Vi erbjuder dock dig som kund en förlängd ångerrätt på 30 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag kunden har tagit emot produkten. 

Varan ska vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga oanvänd och oskadad. Varan skall vara packad i originalemballage.  

Återbetalning utförs normalt inom 1-5 arbetsdagar, dock senast inom 30 dagar, efter att vi mottagit och godkänt returen. Återbetalning av ordersumman görs efter godkänd retur. SpineCare SWE AB är inte ansvariga för eventuella transportskador vid returförsändelse, skicka därför er retur väl emballerat. 

Vid köp av en vara som ej finns på lager, är specialtillverkad/beställd eller på annat sätt anpassad för dig så gäller inte ångerrätten. Detta kan till exempel vara ett skydd eller liknande som tillverkas just för dig.

Så här gör du en retur:

  1. Kontakta vår kundtjänst och be om en returfraktsedel och returblankett.
  2. Fyll i returblanketten. Var noga med att uppgifter är korrekta och tydliga. 
  3. Förpacka varan ordentligt, använd den ursprungliga produktförpackningen samt ett skyddande transportemballage, likvärdigt det som varan levererades i till dig. Glöm inte bifoga returblanketters paketet.
  4. Returnera varan till rehabba.se lager med hjälp av den returfraktsedel ni fått skickad till er.

Vid retur hjälper vi er med returfraktsedel. När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund alltid för returfrakten. Returfrakten justeras i samband med återbetalningen av dina pengar. Returer sker vanligtvis på samma sätt som varan transporteras till er. Undantag kan ske om ni önskar att returnera enbart en del av er beställning.  

Vi rekommenderar er att alltid kontakta oss innan varan sänds i retur, oavsett returorsak. 

REKLAMATIONER

Du har rätt att reklamera en vara om det kan antas vara ett tillverkningsfel på varan. Kontakta oss på info@rehabba.se och bifoga tydliga bilder på den felaktiga varan och uppge ditt ordernummer.

Vi byter i första hand ut varan mot en ny, alternativt om varan är slut i lager återbetalar vi er för produkten. 

Transportskador

Viktigt: Var noga med att kontrollera varorna för eventuella skador när du tar emot leveransen. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på din fraktsedel ifrån fraktbolaget i samband med kvittens, be chauffören notera skadan och signera. Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat förpackning/emballage, meddela detta snarast.

Vid alla transportskador kontakta rehabba.se och bifoga i mail tydliga bilder på skadan och eventuellt skadat emballage och uppge i mail ditt ordernummer. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid.

Om transporten lämnas ut utan påskrift, med fullmakt, kan transporten inte reklameras.